0
Ultrareklam Łódź na Facebook

Techniki znakowania odzieży

Przedsiębiorstwo, które decyduje się na ologowanie produktów własnym logiem powinno zwrócić uwagę, na jakiej to techniki znakowania przy tym działaniu użyć. Przy wyborze techniki znakowania wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Sitodruk, haft, czy może grawer? Jaką technikę znakowania wybrać? Czym się różnią? Poniższy, krótki przewodnik po metodach znakowania na pewno przybliży to zagadnienie i pozwoli zyskać minimum wiedzy na ten temat. Warto jednak pamiętać, że naszym zdaniem jest pomoc również w tym temacie, wystarczy zdać się na naszą wiedzę i doświadczenie.

Dlaczego wielu ludzi się na to decyduje? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Firmy często decydują się na, chociażby ubiór pracowników w ologowaną odzież. W wyposażeniu często możemy dostrzec artykuły piśmiennicze, firmowe kubki czy kalendarze. Pomysłów jest naprawdę wiele! Dodatkowo w czasie świąt czy awansu pracownicy mogą zostać obdarowani drobnymi gadżetami właśnie z logiem firmy, w której pracują. Nie ukrywając, jest to świetna reklama firmy. Pozwala zbudować poczucie solidarności i wielkości marki.

Sitodruk

Sitodruk jest to metoda nadruku, która świetnie sprawdzi się w nadrukach na większej gładkiej tafli materiału. Nadruk ten robi się przy pomocy indywidualnie przygotowanego szablonu. Wystarczy przyłożyć go do produktu, na którym chcemy nadruk i nanieść na nią farbę. Uszykowanie takiego szablonu uzależnia się od użycia specjalnych materiałów światłoutwardzalnych. Sitodruk pozwala skrupulatnie powielić kształt nadruku na docelowym produkcie. Ten rodzaj techniki znakowania nadaje się do ologowania m.in. parasoli, plecaków, toreb eko i wiele innych gadżetów reklamowych.

Haft

Ten rodzaj techniki znakowania przeznaczony do logowania tkanin przy zastosowaniu maszyny hafciarskiej. Efektowna technika znakowania stosowana najczęściej na czapkach, koszulkach polo, torbach, ręcznikach. Haft charakteryzuje przede wszystkim odporność na ścieranie i odbarwianie. Zarówno haft bezpośredni jak i naszywki z haftem pozwalają umieścić na przedmiocie wielobarwne i skomplikowane wzory. Tak naniesiony wzór jest tak samo trwały jak sam materiał i nici użyte do haftu.

Termotransfer — proces kilku etapowy

Proces termotransferu podzielony jest na kilka etapów. Na początek należy nadrukować wzór na papierze transferowym, a dopiero po tym przenieść wzór na gorąco na docelowy produkt. Transfer do złudzenia przypomina prasowanki. Metodę tą poleca się używać w momencie gdy mamy zamysł na nadruk z użyciem wielu kolorów. Termotransfer jest dużo dokładniejszy od sitodruku. Nada się on na przedmioty o nierównej powierzchni, jest bardzo precyzyjny. Idealna do znakowania czapeczek, toreb, teczek, koszulek, kamizelek itp.

Tampodruk

Jest to technika druku, która polega na nakładaniu farby na tkaninę przy pomocy miękkiego delikatnego stempla. Dzięki odpowiedniemu doborowi farby i tamponu dzięki zastosowaniu tampodruku można drukować na trudnych materiałach, jakimi są np. szkło, metal czy też guma. Doskonale da sobie radę również na bardziej skomplikowanych podłożach, jakim może być np. metal czy drewno. Pozwala na wykonywanie nadruku na nierównych i nieregularnych powierzchniach.

Najtrwalsze techniki znakowania — grawer

Grawer to praktycznie niezniszczalna technika znakowania. Grawerowanie laserem stosujemy do materiałów reklamowych o wysokiej jakości i twardości. Używana najczęściej do znakowania metalu, aluminium czy drewna. Takiego znakowania nie jest łatwo się pozbyć, go zniszczyć, gdyż jest on wklęsły. Wykorzystujemy tę zaawansowaną technologię do przygotowywania zróżnicowanych produktów. Wizytówki na drzwi, identyfikatory grawerowane czy długopisy z grawerem to tylko niektóre z nich. Eleganckie, wykonane z doskonałą precyzją i trwałe.

Kalkomania

Technika zdobienia na specjalnym papierze kalce, który jest przeznaczony do przeniesienia obrazu na inną powierzchnię. Po osadzeniu kalki na wybrany produkt jest ona przepalana w bardzo wysokiej temperaturze, dzięki czemu produkt może cechować się najwyższą jakością, trwałością, odpornością na ścieranie, temperaturę, środki chemiczne, mycie w zmywarkach. Technika znana jest w modelarstwie redukcyjnym. Jest to metoda znakowania m.in. ceramiki reklamowej, zastawy stołowej. Jest to również najdokładniejsza metoda nanoszenia na budowane miniatury wszelkich oznaczeń, symboli, napisów eksploatacyjnych itp.

Techniki znakowania jak na zwykłej drukarce — druk UV

Technika znakowania jak drukowanie na zwykłej biurowej drukarce? Metaforycznie możliwe! Jednak w tym wypadku zamiast tuszu do drukarki używa się tworzywa utwardzonego światłem UV. Powoduje to, brak ograniczeń w wyborze kolorów czy też trudności w szczegółach wzoru. Druk UV potrafi praktycznie przekopiować zdjęcie na każdej płaskiej powierzchni. Jest to bardzo istotne, ponieważ im większa przestrzeń głowicy od materiału, tym efekt końcowy będzie gorszy.

Techniki znakowania nadal powszechnie stosowane

Pomysłów na gadżety reklamowe jest wiele. Wszystko zależy od tego, jakie przedmioty wybierzemy na gadżety reklamowe naszej firmy. W zależności od tego, jakie produkty chcemy ologować to powinniśmy dobrać do niego odpowiednią technikę znakowania. Taką, dzięki której nasz nadruk będzie dokładny i trwały. Przecież nie ma nic gorszego niż wydanie pieniędzy za niedokładnie wykonaną pracę. Wybór takiego chwytu marketingowego może być kluczem do pozytywnego odbioru firmy przez klientów i konkurencje.

Powrót

Nasza strona korzysta z plików cookies w celach zbierania statystyk odwiedzin.

X